Paulius Stasiūnas „Juodoji giesmė“ / José Régio

Juodoji giesmė (José Régio)

„Ateiki čia“, – sako man žmonės švelniais žvilgsniais,

Tiesdami man rankas, ir neabejoją,

Kad būt gerai, jeigu jų paklausyčiau,

Kada jie sako man: „ateiki čia“!

O aš žvelgiu abuojomis akim į juos

(Yra mano akyse nuovargio, ironijos)

Ir sukryžiuoju rankas,

Ir niekada neinu tenai...


Tokia tad manoji šlovė:

Kurti nežmoniškumą!

Neiti su niekuo koja kojon niekados.

– Nes gyvenu aš su tuo pat nenoru,

Su kuriuo įsčias išdraskiau savosios Motinos


Ne, neinu aš tenai! Einu tik ten, kur

Mane neša mano paties žingsniai...


Jeigu į tai, ką stengiuos sužinot, iš jūsų niekas atsakyt

negali,

Kodėl kartojat man: „ateiki čia!“?


Verčiau jau murkdysiuosi skersgatviuose purvinuos,

Blaškysiuos vėjuose verpetais,

Kaip skudurus vilksiu pėdas kraujuos,

Negu eisiu tenai...


Jei atėjau pasaulin, tai

Tik tam, kad skverbčiaus į neįžengtas girias,

Įspausčiau savo pėdas smėly, kur niekieno nežengta!

O visa kita, ką darau – tai nieko verta.


Ir kas gi tokie būsit jūs,

Kurie man duosit noro, įrankių, drąsos,

Kad aš nuversčiau savo kliūtis?...

Teka gyslomis jūsų suplėkęs senių kraujas,

Ir mylite jūs tai, ką nesunku mylėti!

Aš myliu Tolius ir Miražą,

Aš myliu bedugnes, upokšnius, dykumas...


Eikit! Turėkitės kelius,

Turėkitės sau sodus, turėkitės vazonus,

Turėkitės tėvynę, stogus virš galvų,

Ir taisykles turėkitės, ir traktatus, ir filosofus, ir išminčius.

O aš turiu tik savo Pamišimą!

Keliu jį tarsi fakelą, liepsnojantį tamsioj nakty,

Ir lūpomis jaučiu putas, ir kraują, ir giesmes...


Niekas daugiau, tik Dievas ir tik Velnias mane veda.

Visi turėjo tėvą, visi turėjo mamą;

Bet aš, kurs neturiu jokios pradžios nei pabaigos,

Gimiau iš meilės, tos, Dievą su Velniu jungiančios.


Ak, niekas tenepriskiria man paskatų šventų!

Tegu neprašo niekas iš manęs jokių apibrėžčių!

Te niekas man nesako: „ateiki čia“!

Mano gyvenimas — tai išsiveržęs viesulas.

Tarsi banga, kuri vilnija per marias.

Dar vienas atomas be priežasties atgijęs...

Nežinau, kur esu,

Nežinau, kur einu

– Žinau, kad einu ne ten!


Vertė Paulius Stasiūnas

Komentarai

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Eva Rudžionytė „Debatai“ / Adil Latefi

Gabrielė Pavlauskaitė „Rytas“

Deima Valuntaitė